sâmbătă, 27 noiembrie 2010

PORTRAITS and VEILS - PORTRETE si VOALURI


VEILS - VOALURI

Lucrarile din aceasta sectiune sunt realizate in ulei pe panza intre anii 2010 - 2015.



”Reader 3” - ”Cititoare 3”, oil on canvas, 70x50cm, 130 Euro




”Brown Veil 2” - ”Voal maro 2” (2015), oil on canvas, 59 x 39 cm, 140 Euro


”Transparencies” - ”Transparente” (2015), oil on canvas, 61 x 50 cm, not available



”Reader” - ”Cititoare” (2015), oil on canvas, 63 x 44.5 cm, not available


”Brown Veil” - ”Voalul maro” (2014), oil on canvas, 100 x 70 cm, not available



”Cellist” - ”Violoncelista” (2015), oil on canvas, 40 x 60 cm, not available


”Red Earring” - ”Cercelul rosu” (2014), oil on canvas, 73.5 x 50 cm, not available



”Variations” - ”Variatiuni” (2014), oil on canvas, 80 x 50 cm, not available


”Lost in Thoughts” - ”Pe ganduri” (2015), oil on canvas, 65 x 50 cm, 120 Euro

PORTRAITS - PORTRETE




"Sheherezada 2" (2012), oil on canvas, 85/150cm, not available



"Seherezada 1" (2011), 60x130 cm, not available



"Woman with red veil" (2013) oil on canvas, 50x80cm, 150 Euro



Self looking over shoulder, (2010), 50x70cm, not available



Self with red scarf (2011), oil on canvas, 60/80cm, not available




"Autumn and spring with birches"  (2012), oil on canvas, 2x 100/50cm, 250 Euro



"Dream" (2012), oil on canvas, 100/50cm, 150 Euro





"Girl putting on earring"  (2011), oil on canvas, 100/60cm, not available



"Girl with white veil 1" (2011), 70x60cm, 130 Euro



"Girl with white veil"  (2011), 100/50cm, oil on canvas, 120 Euro




În picturile prezente Emma Ersek se dovedeşte o excelentă desenatoare, care cu o privire afectivă caută farmecele feminităţii şi reuşeşte să modeleze portrete pe care le pictează cu o asemenea elocvenţă încât orice altceva devine un accesoriu. Legătura cu o incredibilă modernitate, care îşi are însă rădăcina in viziunea compoziţiilor lui Gustav Klimt, constă în tensiunea infuzată de contrastul dintre figure si planurile decorative izvorâte dintr-un cult luxuriant pentru ornament. Receptivă la expresivitatea liniei, utilizată când cu sugestivă gracilitate, când cu fervoare si patos, ştie să modeleze perfect anatomia umană dar nu-şi poate reprima plăcerea secretă de a suprapune suprafeţe ample, animându-le prin alternante pulverizări de stele şi decorative desfăşurări de elmente vegetale, caracteristice Art-Nouvea-ului. Virtuozitatea construcţiei, vivacitatea desenului şi, mai ales, un viguros simţ al tactilului reuşesc să ţină într-o perfectă cumpănă compoziţiile. Alegându-şi drept structură centrala intenţia de a gravita in jurul ideii “oglinzii”, se supune unui risc, căci motivul oglinzii se evidenţiază prin capacitatea de a se impune artistului într-o dublă ipostază, în funcţie de accepţia primară a temei, adică, într-un fel, de modul de a se situa “în afara” sau “înlăuntrul” ei. […..] Compunând în mod armonios suprafeţele tablourilor sale cu o seriozitate care exclude elementarul joc cu tentantul hazard al imaginii in oglindă, Emma Ersek se dovedeşte a avea o bună stăpânire profesionistă a mijloacelor de limbaj pictural, o desenatoare redutabilă prin capacitatea de amanunţire descriptivă si obstinaţia desăvârşirii lucrărilor până la ultima finalizare compoziţională. Stilul acestor portrete se revendică, după cum am mai spus, din Art-Nouveau-ul care a făcut epoca la începutul secolului trecut, in care elementele figurative, combinate cu ornamentul, dau un plăcut efect decorativ.  Aşa cum s-a întâmplat mereu, stilurile revin ciclic în atenţia creatorilor şi a publicului şi astăzi poate fi cu plăcere admirată o creaţie caracterizată de o ornamentaţie bogată şi de o eleganţă universală a reprezentărilor. Fără excepţie, aceste figure de tinere care apar încadrate de o ornamentaţie de şuvite sau învăluite în dantele fine sunt o probă de măiestrie şi meşteşug, sprijinită pe totala încredere în expresivitatea figurii umane. Sensualismul blând al tonurilor si energia contrastelor arată o pictură bazată pe tradiţii însuşite cu temeinicie de o tânără artistă care ar merită să poarte girul unui profesionalism asumat.      



(Veronica Bodea Tatulea în deschiderea expoziţiei “În oglindă”, Braşov, martie 2012)   



Girl putting on earring (2011), 60x70cm, not available


Dreaming (2011), 60x70cm, not available


Girl with hair in ponytail, (2010), 60x70cm, not available




Reader (2011), 70x50cm, not available

"Girl with cat" (2014), oil on canvas, 40/55cm, not available


Portrait of my friend Ana Alboteanu-Schirner, oil on canvas, 80x60cm, not available



Girl with bright smile (for a dentist's), 2010, 50x70cm, not available



 "Autumn", 2010, 40x40cm, not available

”Spring”, 2010, 40x40 cm, not available

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu